حوزه 4- فراگیران

زیر حوزه1-4: فرآیند یاد دهی – یادگیری

در بدو ورود، برنامه ای  مدون برای آشنائی فراگیران با تمامی ضوابط و مقررات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اخلاق حرفه ای وجود داشته باشد.

سنجه1:در بدو ورود جلسه توجیهی  و آشنایی فراگیر با اعضای هیات علمی، سایر دانشجویان، کارشناسان و بخش های مختلف گروه و نیز بخش های مختلف دانشکده برگزار شده است.

سنجه2:فرآیندهای مربوط به امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی و اخلاق حرفه ای تدوین و به اطلاع دانشجویان رسانده شده است.

     فرایند های آموزشی

     فرایندهای پژوهشی

     معاونت دانشجویی و فرهنگی

سنجه3:تقویم آموزشی و برنامه زمان بندی مشخص دروس در هر نیم سال تحصیلی در اختیار فراگیران قرار گرفته است.

زیر حوزه2-4: مشاوره و حمایت از فراگیران

ساز و کار ارائه خدمات مشاوره ای برای فراگیران در گروه وجود داشته باشد .

سنجه1: فرآیند نظارت بر ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و سلامت روانی- اجتماعی فراگیران و ارجاع آن به مراکز ذیربط بصورت محرمانه (مستندات و اطلاعات برای ارجاع) طراحی شده است.

سنجه2: امکان دریافت مشاوره در خصوص فرایندهای آموزشی- پژوهشی وجود دارد.

سنجه3: مجموعه فعالیت های فوق برنامه گروه به منظور تحقق رشد فردی، شخصیتی و نشاط تحصیلی فراگیران طراحی و اجرا شده است.

 

زیر حوزه3-4: مشارکت فراگیران

برنامه مشارکت فراگیران تحصیلات تکمیلی در فعالیت های مختلف آموزشی و پژوهشی جهت کسب توانمندی های اختصاصی و عمومی متناسب با رشته و مقطع تدوین شده باشد.

سنجه1:گروه برنامه مشخصی برای جلب مشارکت فراگیران در فعالیت های مختلف آموزشی، پژوهشی دارد.

سنجه2:فراگیران تحصیلات تکمیلی در کلیه برنامه های آموزشی و پژوهشی گروه (مطابق ایین نامه های موجود) شرکت فعال دارند.

سنجه3:فراگیران علاوه بر فعالیت های مرتبط با برنامه آموزشی و پایان نامه، در طرح های مرتبط با توانمندسازی و کارآفرینی مبتنی بر نیاز جامعه مشارکت دارند.

 

زیر حوزه4-4: رضایتمندی فراگیران

ساز وکارهای مرتبط با ارزیابی رضایت مندی فراگیران تدوین شده باشد.

سنجه1:برای ارائه و دریافت دیدگاه ها و مشکلات فراگیران، ساز و کارهائی (استفاده از صندوق، سامانه شکایات، پیام کوتاه، شبکه های اجتماعی) وجود دارند.

سنجه2:نظر سنجی از دانشجویان درمورد فرایند های گروه  انجام می شود.

سنجه3:جلسات هم اندیشی فراگیران هر ورودی و هر مقطع در هر سال تحصیلی با مدیر گروه و سایر مسوولین ذیربط از جمله معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشکده تشکیل می شود.

سنجه4:نتایج جلسات هم اندیشی با فراگیران در بهبود برنامه های آموزشی- پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد.